FA英会話講座 Season2

マネジメント/コミュニケーション編改善活動を見直す表現 その2

難易度の目安

スタッフの性格が一様でないことは、国内も国外も変わりません。できるだけ多くのスタッフが自主的に取り組みうる、改善活動施策が期待されます。今回は前回に続いて、改善活動を見直す際に役立つ単語や会話例をご紹介します。

役立つ単語

  • 性格がおとなしいquiet
  • ~に小言を言う・~を叱るtell off ~
  • 解決策を提案するoffer solutions
  • 気づきfinding

実際の会話例

主な登場人物

  • Hiroshi

    日本人マネージャー
    フィリピン拠点に駐在中

  • Sam

    現地マネージャー

  • Mary

    現地スタッフ

  • Hiroshi

    スタッフは、改善すべき課題を提案してくれるでしょうか?

    Do you think our staff would suggest problems that we need to solve?

  • Sam

    そうですね…、おとなしい性格のスタッフも多いですからね。

    Well, many of our staff are quiet.

  • Sam

    問題を発表すると誰かが怒られるのではないか、解決策も提案しないといけないのではないか、と不安に感じるかもしれません。

    I think the staff would probably feel worried that they may be told off if they announced a problem, or they would feel that they have to offer solutions as well as identifying the problem.

  • Sam

    「問題」という言葉が良くないのかもしれませんね。「気づき」と名付けるのはどうでしょう?

    I think the issue is the word "problem". What if we call them "findings" instead?

  • Sam

    困りごとやアイディアを、気づきとして私たちに伝えてもらうのです。

    We can have the staff members share their findings, such as concerns and ideas with us.

  • Hiroshi

    「気づきボックス」を作って、気づいたことを記入したメモを入れてもらうのも良いですね。

    I also think it is a good idea to have a "Findings Box" for the staff to drop off notes about their findings.

  • Sam

    良いアイディアですね。それなら気軽に参加できると思います。

    Yeah, that's a good idea. I think that would make it easy to join the activity.

他の会話例

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