LESSON 47
- 「反射型」「透過型」は?
- 「タクトタイム」にまつわる会話
- 「静電気」は?
- プレゼンテーションで使えるフレーズ集
- 「反射率」は?
- 「同等品」は?
- 英語で褒めるには?
- クレーム時のフレーズ(商品の受け取り)
- 「遅れを取り戻す」は?
- 測定にまつわる単語をまとめてチェック
英語で褒めるには?
- Good job ! (よくやったね!)
- I'm counting on you. (頼りにしていますよ。)
- Thank you for your hard work. (あなたの努力に感謝します。)
- I'm proud of you. (あなたを誇りに思います。)
- Please continue your good work. (今後もいい仕事を期待しています。)
では、会話例をご覧ください。

- Takashi, I heard that you found the cause of the defective LCD (liquid crystal display) panel and took measures quickly to fix the problem. What was the cause of the problem?
- タカシさん、先日、液晶パネルの不良の原因を突き止めて、問題解決のために素早い対策をしたそうだね。何が不良の原因だったんですか?

- The glass was cleaned inadequately. The cause of the problem was that the glass cleaning unit had a clogged spray nozzle and the cleaning fluid wasn't being injected properly.
- ガラスの洗浄が不十分だったんです。ガラス洗浄機の噴射ノズルが詰まって、うまく洗浄液が噴射されていなかったことが原因です。

- So what measures were taken to fix it?
- それで、どのような対策をしたのですか?

- We used a pressure sensor to monitor variations in the spray pressure during cleaning to detect insufficient pressure.
- 圧力センサで洗浄時の吹き付け圧力の変動を監視し、圧力不良を検知するようにしました。

- I see. Thank you. Please continue your good work!
- そうですか。ありがとう。今後もいい仕事を期待しているよ!